Dende aquí, o meu agradecemento á xornalista Begoña R. Sotelino, que onte, domingo 15 de marzo, publicaba en La Voz de Galicia -tanto na súa edición impresa como na dixital- unha reportaxe sobre o Documental dos Muíños do Folón-Picón, que estamos realizando Cristóbal Coímbra e máis eu coa nosa produtora audiovisual Miño Films.
Teño que confesar que, por culpa do meu cacharro de móbil -que como algúns sabedes, ultimamente "se entrecorta" ou escoitáse como "se estivese nunha caverna"- houbo algunha dificultade de son e certas partes da conversa ou entrevista telefónica non se corresponden exactamente, ao 100%, coa realidade do que se quería expresar, pero bueno, é o de menos.
Como se di no artigo son "licenciado", pero en "amor por O Rosal"; en vez de deportistas que hacen "rafting" a modalidade correcta que se quería comunicar é "rápel"; o de "miles de rutas..." serían as veces que eu subín, sendo centos as guiadas; ou que os Muíños foron declarados Ben de Interese Cultural en 1998 e non en 2003 (sendo nesta data o Premio Agader ao Embelecemento ao Medio Rural).
En verdade, nas declaracións a La Voz de Galicia, non podo negar a miña crecente e fervente devoción polos Muíños e o seu sendeiro: "siempre ha sido una ruta mágica para mí", facendo fincapé a xornalista en que "este año se cumple una década desde que comenzó a mostrar a los visitantes ese entorno y coincidiendo con ese décimo aniversario, tras incontables visitas conociendo palmo a palmo el recorrido, decidió elaborar algo más duradero que una charla a pie de monte que se lleva el viento".
Lembra Begoña Sotelino que o documental se atopa na plataforma de Verkami: "El proyecto cuenta con colaboración del Concello do Rosal y de la Comunidad de Montes de Santa Mariña (ademais de O.L.V.R., e Activa Dixital), pero para redondear el presupuesto de la producción, el equipo solicita a los internautas 1.000 euros que se pueden donar en aportaciones desde 10 hasta 100 euros. Quedan 22 días de plazo para hacerlo y a cambio, el colaborador consigue diferentes recompensas, que van desde el agradecimiento en los créditos finales hasta camisetas, deuvedés, cenas para dos personas, rutas guiadas por los molinos y reserva de butaca doble en su estreno".
A autora do artigo recalca que "en el 2009 se publicó el libro Os muíños do Folón e do Picón na vila do Rosal. Conxunto histórico-etnográfico de Galicia, que escribió con su padre y el siguiente paso en este proceso ha sido poner voz e imágenes a un enclave que marcó a esta familia".
Remato esta entrada convidándovos a que lle botedes un vistazo á noticia completa en La Voz de Galicia. Graciñas de novo Begoña por ter contactado con nós e por suposto, por esta túa crónica da rodaxe do documental sobre os nosos queridos muíños do Folón-Picón.
¡Bicos e apertas!